lördag, mars 16, 2024

Begäran av TBT-intyg

Ni medlemmar som har båt kontrollerad av våra funktionärer med godkända TBT-värden har möjlighet att erhålla ett intyg för detta. Intyget kan vara bra att kunna visa när man i framtiden tänker sälja båten eller byta båtklubb. Kostnaden för detta TBT-intyg är 500:- vilket då till viss del täcker kostnaden för mätningen och administrationen för skapandet av intyget. Skicka först in en förfrågan till föreningens vice hamnfogde Erland Almqvist (se E-mailadress på hemsidan) och betala först efter bekräftelse från honom via Swish på nummer 1234 418 760. Vår databas med mätuppgifterna kommer att finnas kvar en längre tid framöver så det är ingen brådska att ordna med intyget redan nu utan upp till varje medlem när behovet kommer.
Detta kommer naturligtvis även att gälla de båtar som senare kommer att kontrolleras under hösten, preliminärt någon dag i vecka 44!

Mvh Styrelsen Järna Båtklubb